piątek, 27 stycznia 2012

Zmiany, zmiany, zmiany. Czyli dlaczego czasem nie warto chodzić do biblioteki. Stosik numer 2

Witajcie!

Ferie już się kończą, a ja wciąż doczytuję książki z pierwszego stosiku. Wszystko byłoby dobrze, gdybym nie poszła do biblioteki oddać dwóch książek. Niestety, tylko jedną z nich przeczytałam, ale uznałam, że "Emancypantki" to zbyt duże przedsięwzięcie jak na trzy miesiące przed maturą, więc ta książka musi poczekać przynajmniej do maja. Ale będąc w "przybytku książek" ;) nie mogłam się powstrzymać, no i wzięłam kolejną pozycję - "Wszystkie boże dzieci tańczą" Harukiego Murakamiego - postaram się jutro zamieścić recenzję, bowiem przeczytałam już ten zbiór opowiadań. Posłusznie udałam się dziś do biblioteki, aby oddać tę książkę i... wracam z trzema kolejnymi :p Dlatego postanowiłam zrobić nowy stosik, niech się zwie zwyczajnie Stosik numer 2.

Stosik numer 2
Od dołu:
  1. Don DeLillo "Spadając" - dzisiejszy biblioteczny nabytek. Sięgnęłam po tę książkę pod wpływem bloga Miasto Książek (uwielbiam go!), gdzie Padma umieściła ostatnio listę lektur na Finał Olimpiady Języka Angielskiego (ani razu nie wyszłam poza pierwszy etap, chociaż mój angielski nie jest chyba taki zły :p). Książka opisuje wydarzenia po zamachu 11 września 2001 roku, ukazuje zmiany zachodzące w Amerykanach pod wpływem tragicznych wydarzeń.
  2. Christopher Hope "Kochankowie mojej matki" - to książka z poprzedniego stosiku. Szczerze mówiąc trochę mozolnie się to czyta, nie do końca odpowiada mi też język powieści, ale może to wina tłumaczenia? Postaram się ją dokończyć w najbliższym czasie...
  3. Joseph Conrad "Jądro ciemności" - ta pozycja też pojawiła się w poprzednim stosiku
  4. Bruno Schulz "Sklepy cynamonowe" i "Sanatorium Pod Klepsydrą" - to także książka z poprzedniego stosiku
  5. Stefan Żeromski "Przedwiośnie" - ta sama sytuacja ;)
  6. Willa Cather "Moja Antonia" - przyniesiona do domu również pod wpływem Padmy. Opowiada o losach emigrantów w Ameryce Północnej. Już zaczęłam czytać - jak na razie bardzo przyjemna powieść :)
  7. Tadeusz Borowski "Pożegnanie z Marią i inne opowiadania" - jak nazwa wskazuje jest to zbiór opowiadań. Ja muszę przeczytać tylko 4 z 23, jednak niewykluczone, że jeśli spodoba mi się styl Borowskiego i czas pozwoli, to sięgnę po pozostałe. :)
  8. Stefan Żeromski "Ludzie bezdomni" - w pierwszym poście pisałam, że nie przepadam za twórczością tego autora... O, jak bardzo się myliłam! Ta książka jest fantastyczna, świetnie się ją czyta, jest to coś zupełnie innego od np. "Syzyfowych prac". Już prawie przeczytałam całą powieść, zostało mi trochę ponad 100 stron.
Ten stosik to w większości lektury szkolne, ale taki już los "uczniaka" :p Ale nie narzekam! Myślę, że wiele książek, które musimy przeczytać w ramach lekcji polskiego jest bardzo ciekawych, a z pewnością rozwijających. Ja mam to szczęście, że w mojej szkole omawiamy również pozycje nadobowiązkowe, jak też takie zaproponowane przez uczniów lub nauczyciela. W ten sposób przez ostatnie trzy lata przeczytałam, m.in. "Prawiek i inne czasy" Olgi Tokarczuk czy "Portret Doriana Graya" Oscara Wilde'a. :)

Pozdrawiam, Marta :)

2 komentarze:

  1. Pozdrawiam serdecznie immienczkę i zapraszam do zabawy - http://bigoskulturalny.blogspot.com/2012/01/nasze-ulubione-seriale-zabawa.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za zaproszenie, z pewnością niedługo opublikuję moją listę seriali! Pozdrawiam, Marta :))

    OdpowiedzUsuń